Η Stark Varg δοκιμάστηκε σε απαιτητικές συνθήκες εντούρο, με μια πρώτη γεύση του μελλοντικού εντούρο μοντέλου σε βόλτα με τους Taddy Blazusiak και Eddie Karlsson.
Όταν πρωτοδοκιμάσαμε το αρχικό μοντέλο του Stark Varg, στην παγκόσμια παρουσίαση του 2022, οι εντυπώσεις ήταν θετικές. Ήταν σαφώς κάτι διαφορετικό, και η αίσθηση τότε ήταν ότι δεν υπήρχε κάτι αρνητικό. Μια καλή μοτοσυκλέτα παραμένει καλή, ανεξάρτητα από τον ήχο της.
Η πρόσκληση για επιστροφή στο εργοστάσιο της Stark Future στη Βαρκελώνη, ακολουθούμενη από μιάμιση ημέρα οδήγησης, υπόσχονταν να μας δείξει πόσο έχει εξελιχθεί η μοτοσυκλέτα από την αρχική της κυκλοφορία, απαντώντας σε πολλές από τις απορίες μας σχετικά με το Varg σε πραγματικές συνθήκες εντούρο.
Εξετάσαμε τα πάντα, περνώντας ένα απόγευμα οδήγησης με τον συνιδρυτή και σχεδιαστή προϊόντος, Paul Soucy (που αποδείχτηκε εξαιρετικός οδηγός) – μερικά αποσπάσματα από τη συνέντευξή του ακολουθούν παρακάτω. Στη συνέχεια, ακολούθησε μια ολόκληρη ημέρα σε σκληρό εντούρο (και όταν λέμε σκληρό, το εννοούμε), μαζί με τους Taddy Blazusiak και Eddie Karlsson, που μπορείτε να δείτε στο κανάλι μας στο YouTube.
«Θα υπάρξει μια εντούρο έκδοση του Varg», επιβεβαιώνει ο Paul Soucy. «Θα κυκλοφορήσει κάποια στιγμή, αν και δεν μπορώ να δώσω συγκεκριμένη ημερομηνία!» εξηγεί. «Θα είναι σχεδιασμένη από την αρχή ως μοτοσυκλέτα εντούρο και όχι ως μια MX Varg με ανάρτηση για εντούρο.»
Αυτήν τη στιγμή, μπορείς να παραγγείλεις online μια Varg, και αν δεν επιθυμείς την πιο δημοφιλή έκδοση για motocross, υπάρχουν επιλογές όπως οπίσθιος τροχός 18 ιντσών και σταντ. Το νέο μοντέλο θα προσφέρει περισσότερες επιλογές για οδήγηση εκτός δρόμου και εντούρο;
«Ναι, θα έχουμε και άλλα [εξαρτήματα]», συνεχίζει ο Soucy. «Έχουμε επίσης δουλέψει σε μια νέα πλατφόρμα για τον ιστότοπο ώστε να βελτιώσουμε την εμπειρία των πελατών και να προσφέρουμε πράγματα που δεν κάνουν άλλοι κατασκευαστές. Ουσιαστικά, η ιδέα είναι να αγοράζεις τη μοτοσυκλέτα και να μπορείς να τη χρησιμοποιήσεις από την πρώτη κιόλας μέρα χωρίς να χρειάζεται να αγοράσεις επιπλέον εξοπλισμό».
«Ξέρεις πώς είναι με τις εντούρο μοτοσυκλέτες: τις αγοράζεις και μετά αλλάζεις ελαστικά, βάζεις mousses, τροποποιείς αναρτήσεις, προσθέτεις ανθεκτικά εξαρτήματα και ούτω καθεξής. Θέλουμε, λοιπόν, οι αναβάτες να αγοράζουν την [έκδοση εντούρο] και να μπορούν να ξεκινήσουν αμέσως.»
Έρχεται κατάλογος εξαρτημάτων για εντούρο Ανάμεσα στα εξαρτήματα που δοκιμάστηκαν στην Ισπανία, υπήρχαν ένας νέος οδηγός αλυσίδας/προστατευτικό γραναζιού και μια ποδιά ή προστατευτική πλάκα, κατασκευασμένα από βιοδιασπώμενο υλικό – η ιδέα είναι να μην αφήνουν ίχνη στη φύση όταν περνάς από πέτρες και κορμούς.
Άλλα σημεία που συζητήθηκαν περιλαμβάνουν τη δημιουργία ενός ανθεκτικού και αδιάβροχου Varg. Υπάρχουν ήδη βίντεο με ανθρώπους που δοκιμάζουν το Varg σε σκληρές συνθήκες, αποδεικνύοντας την αντοχή του σε ακραίες καταστάσεις. Η σχεδιαστική πρόθεση είναι να αντέχει η μοτοσυκλέτα στις δύσκολες συνθήκες, να προστατεύονται τα ηλεκτρονικά της και να αντέχει τις συγκρούσεις με βράχους και δέντρα.
Οι έμποροι έχουν ήδη αρχίσει να πωλούν Varg με φώτα και δυνατότητα για άδεια κυκλοφορίας, και παρότι η μοτοσυκλέτα που δοκιμάσαμε εξωτερικά έμοιαζε με κάθε άλλο Varg, ελπίζουμε ότι η έκδοση εντούρο θα διαθέτει φώτα – κάτι που ο Soucy δεν επιβεβαίωσε ούτε διέψευσε.

Ένα σημαντικό στοιχείο εδώ είναι ότι πολλοί από τους ανθρώπους που εμπλέκονται στο πρότζεκτ Varg οδηγούν μοτοσυκλέτες εκτός δρόμου. Δεν πρόκειται μόνο για τα εξαιρετικά ταλέντα του Taddy ή τον υπεύθυνο αγωνιστικής ομάδας Sebastien Tortelli, αλλά και για τα άτομα που αναπτύσσουν το Varg από την αρχή, συμπεριλαμβανομένων του Soucy και του συνιδρυτή Anton Wass, ο οποίος μόλις αγωνίστηκε με ένα Varg στο Gotland Grand National.
«Όλη η ομάδα του Varg είναι αναβάτες, και μάλιστα σε καλό επίπεδο», λέει ο Soucy. «Αυτό είναι εξαιρετικό, επειδή αυτοί οι άνθρωποι ξέρουν για τι ακριβώς αναπτύσσουν το προϊόν. Όταν αναπτύσσεις ένα εξάρτημα για μια τέτοια μοτοσυκλέτα, δεν μπορείς πάντα να προβλέψεις την καταπόνηση που θα υποστεί. Εμείς όμως οδηγούμε και καταπονούμε αυτές τις μοτοσυκλέτες.
«Ένας σχεδιαστής προϊόντων δεν έχει πάντα την αίσθηση για το ποιο εξάρτημα πρέπει να είναι άκαμπτο ή ευέλικτο, ή οτιδήποτε άλλο. Και αυτό βοηθά πραγματικά στην ταχύτερη εξέλιξη του προϊόντος.»

Διάρκεια μπαταρίας
Είναι λογικό να θέλετε να μάθετε για τη διάρκεια της μπαταρίας, και η απλούστερη απάντηση είναι ότι κουραστήκαμε πριν εξαντληθεί η μπαταρία. «Η κατανάλωση μπαταρίας εξαρτάται από τις στροφές του κινητήρα», σημειώσαμε, και αυτό αποδεικνύεται ξεκάθαρα μετά από μια ημέρα οδήγησης σε δύσκολες συνθήκες εντούρο.
Η συνεχής χρήση του γκαζιού σε γρήγορα μονοπάτια ή σε πίστες μοτοκρός φυσικά εξαντλεί την ενέργεια, όπως θα έκανε και σε ένα ρεζερβουάρ 8 λίτρων στο YZ250 μας.
Ως κάποιος που μεγάλωσε με μοτοσυκλέτες trial και προσπαθεί να υιοθετήσει το ομαλό, ακριβές στυλ του Jarvis στην οδήγηση ακραίου εντούρο, ένα γεμάτο ρεζερβουάρ διαρκεί πολύ σε δύσβατο έδαφος. Το ίδιο ισχύει και για το Stark, όπου η κατανάλωση μπαταρίας είναι ανάλογη. Στις τεχνικές διαδρομές, η κατανάλωση είναι ελάχιστη, όπως σε μια μοτοσυκλέτα με καρμπυρατέρ, και μέσα σε σχεδόν τέσσερις ώρες οδήγησης, χρησιμοποιήσαμε λίγο κάτω από το 90% της μπαταρίας. Το σώμα μας πάντως είχε εξαντληθεί, αφού οδηγούσαμε μαζί με τους Taddy και Eddie όλη την ημέρα.
Δεν περάσαμε όλη την ημέρα κινούμενοι αργά πάνω σε πέτρες όπως σε trial. Η κατανάλωση θα ήταν διαφορετική σε πιο γρήγορες συνθήκες εντούρο ή σε βαθιά, λασπώδη εδάφη που απαιτούν περισσότερο γκάζι, αλλά ελπίζουμε να το δοκιμάσουμε σε κάποια άλλη ευκαιρία.
Η Stark έχει δείξει πρόσφατα δημόσια ότι μπορείς να αγωνιστείς με το Varg σε cross country και ότι οι αλλαγές μπαταρίας μπορούν να γίνουν σε λίγα λεπτά. Ανυπομονούμε να δοκιμάσουμε το Varg σε κάθε είδους συνθήκες.
